Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna  w rozumieniu ogólnym to proces neurologiczny organizujący wrażenia płynące z ciała dziecka i otaczającego go środowiska w taki sposób, by mogły być użyte do codziennego funkcjonowania, do celowego działania. W procesie tym, mózg informacje otrzymane ze wszystkich zmysłów segreguje, rozpoznaje, interpretuje, łączy ze sobą i wcześniejszymi doświadczeniami odpowiadając na wymagania płynące ze środowiska.

Poprzez odpowiedni sposób teapeutyczny wspomagamy prawidłowy rozwój dziecka.

 

Diagnoza i indywidualna terapia dzieci w zakresie:

  • trudnoÅ›ci w nauce,
  • ADHD,
  • Autyzm,
  • Zespół Aspergera,
  • grupa ryzyka (wczeÅ›niaki)

Terapia SI

  • dostarcza stymulacji przedsionkowej, proprioceptywnej oraz dotykowej
  • poprawia poczucie równowagi i koordynacji oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • poprawia motorykÄ™ dużą i małą
  • poprawia umiejÄ™tność czytania, pisania i inne umiejÄ™tnoÅ›ci szkolne
  • sprawia, że bodźce dotykowe i inne mniej zaburzajÄ… dziaÅ‚ania dziecka
  • sprawia, że dziecko lepiej sÅ‚ucha, wypeÅ‚nia polecenia, koncentruje siÄ™
  • sprawia, że dziecko chÄ™tniej podejmuje siÄ™ nowych i trudnych zadaÅ„
  • sprawia, że poprawia siÄ™ mowa i sposób wyrażania siÄ™ dziecka
  • sprawia, że stopniowo maleje nadpobudliwość - dziecko zaczyna kontrolować swoje nadmierne nasilone reakcje na otoczenie
  • ma charakter naukowej zabawy sprawiajÄ…cej przyjemność dziecku
  • dziecko nie chce zakoÅ„czyć sesji terapeutycznej (tak bardzo podobajÄ… mu siÄ™ zajÄ™cia) - jest to oznaka sukcesu

Do badania dzieci wykorzystywane są Testy Obserwacji Klinicznej SI oraz Południowo-Kalifornijskie. Testy Integracji Sensorycznej. Oceniają one funkcjonowanie dziecka w takich sferach jak:

  • percepcja wzrokowa
  • przetwarzanie wrażeÅ„ somatosensorycznych (dotyk i propriocepcja)
  • przetwarzanie wrażeÅ„ przedsionkowych
  • koordynacja oko-rÄ™ka
  • planowanie ruchu czyli praksja


Informacja:
Gabinet: Limanowskiego 18/1; Kanta 15B
kom.: 605 299 242

Facebook
Powrót